Złote Zasady Odchudzania

Od wielu lat skutecznie wspomagam moich pacjentów w osiąganiu prawidłowej wagi, stabilnie, bez efektu jojo i co najważniejsze z jak największą korzyścią dla zdrowia.

Zapraszam, każdego kto chciałby otrzymać indywidualnie skomponowaną dietę, która poprawia nie tylko zdrowie i sylwetkę, ale również podnosi poziom energii i sił witalnych. Radość sprawia mi jak dieta staję się dla moich pacjentów stylem życia oraz ukierunkowane zmiany żywieniowe przynioszą długotrwałe efekty zdrowotne. Możemy spotkać się w gabinecie lub online więcej informacji znajdziesz również tu >>>. Jakąkolwiek strategię nie przyjmieny większość z nich opiera się na podstawowych złotych zasadach.

 

Główne zasady odchudzania które, mogą okazać się bardzo przydatne przed letnim sezonem:
  • Dzienne spożycie płynów (bez kawy, czarnej herbaty czy innych kolorowych napoi) powinno wynosić 30 ml na kg wagi ciała. Bez odpowiedniego nawodnienia bardzo trudno jest stracić na wadzę, nie wspominając jak niesamowicie ważna jest dla naszego zdrowia
  • Żywienie należy dostosowywać do aktualnej pory roku i w oparciu o dostępne produkty sezonowe, bogactwo świeżych warzyw i owoców, które mamy obecnie dostępne, z większym naciskiem na warzywa.
  • Nie przejadaj się, zbyt duże porcje bardzo szybko kierują się w nasze boczki ;).
  • Nie zapomnij o pożywnym śniadaniu. Poranne uczucie głodu jest zdrowym sygnałem, rano żołądek pracuje najsprawniej i w tym czasie ma najniższy poziom nietolerancji pokarmowej oraz najwięcej enzymów trawiennych.
  • Ostatni posiłek spożywaj ok. 18:00-19:00. Wieczorem żołądek ma najmniejsze wydzielanie enzymów trawiennych i poźne spożycie posiłku zaburza procesy trawienne i nie pozwala na właściwe oczyszczanie organizmu w nocy. Kolacja powinna być lekka. Jeśli już musisz zjeść późnym wieczorem, niech będzie to lekka zupa warzywna.
  • Nie popijaj posiłków. Pij co najmniej 20 minut przed i 40 minut po posiłku. Popijanie posiłków rozrzedza soki trawienne i zaburza procesy trawienne.   
  • Jedz posiłki o stałych porach, przerwy między posiłkami nie powinny przekraczać 4 godzin.
  • Unikaj jedzenia przetworzonego, konserwowanego, o fast foodach nie wspomnę ;).
  • Cukier proszę traktuj jako używkę niszczącą zdrowie!
  • Ruszaj się codziennie przez ok. godzinę. Sport lub inną aktywność ruchową dostosuj do indywidualnych warunków oraz preferencji.
  • Wysypiaj się! Dobry i zdrowy sen jest niezbędny do prawidłowego funcjonowania naszego metabolizmu, a najbardziej korzystne jest sen przed północą, staraj kłaść się spać ok. 22:00.

A co u Was działa najlepiej? Jakie są wasze doświadczenia?

CN CCN Joanna Brejecka-Pamungkas

Polecam przepis na domowe napoje izotoniczne - Nawadniaj się zdrowo.

Komentarze

Kasia M.

Ja u siebie widzę różnice gdy pilnuję swojego nawodnienia zwłaszcza teraz latem :)

Dodaj komentarz
Script logo
Zadaj pytanie