Kisimy ogórki

Sezon ogórkowy w pełni...

Ogórki są teraz pyszne, świeże i tanie. Warto pomyśleć latem o zimie i już teraz zająć się zapasami.

Moim ulubionym sposobem jest kiszenie, kiszonki są niesamowicie wartościowe dla naszego zdrowia.

 

 

Jedzenie kiszonych ogórków da Tobie:

  • kiszone ogórki to znakomity naturalny probiotyk i prebiotyk, pozytywnie wpływa na trawienie, poprawia odporność oraz oczyszcza organizm,
  • zapewniają bogate źródło witaminy C,
  • są bogatym źródłem witaminy K potrzebnej do procesów krzepnięcia oraz odpowiedniej gospodarki wapniowej
  • stanowią znakomite źródło błonnika, który obniża cholesterol i ułatwia odchudzanie
  • podczas fermentacji produkowana jest acetylocholina, która reguluje ciśnienie krwi oraz poprawia działanie układu nerwowego
  • kiszone ogórki zawierają również izotiocyjaniny, które mają właściwości przeciwnowotworowe.

Kiszę wszystkie dostępne warzywa, ale ogórki są faworytem moich domowników, lubię też łączyć ze sobą różne warzywa podczas kiszenia.

Uniwersalny przepis na wszelakie kiszonki znajdziecie tutaj

 

Zachęcam Was do eksperymentowania, dodawania chili lub innych ulubionych przypraw.

ND CNN Joanna Brejecka-Pamungkas

Komentarze

Anita

Już biegnę na bazar po skrzynkę ogórków,

ND CCN Joanna Brejecka-Pamungkas

Ja również idę po kolejną porcję ogórków, może się spotkamy :)

Dodaj komentarz
Script logo
Zadaj pytanie