Dlaczego warto ćwiczyć?

Po tak pięknym wiosennym weekendzie chciałam Wam przypomnieć, ile wspaniałych korzyści możemy uzyskać regularnie uprawiając aktywność fizyczną.

Zmiany w ciele można zauważyć już od momentu, kiedy zaczniesz biegać, jeździć rowerem, pływać czy ćwiczyć jogę. Nasze tętno rośnie, krew dostarczana jest do mięśni. Zaczynamy spalać kalorie na paliwo i hormony szczęścia są prawie natychmiast wydzielane.

Zgodnie z badaniami klinicznymi Cooper Clinic w Dallas, wystarczy 30 minut aktywności typu kardio od trzech do pięciu dni w tygodniu a dodamy sobie sześć lat życia. Warto?

Zrób to a dodatkowo kilka dni w tygodniu trening angażujący mięśnie i nie tylko będziesz żyć dłużej, ale również wyglądać młodziej. Będziesz również radośniejszy, mieć więcej energii i znacznie zwiększysz szanse na szczupłą sylwetkę.

Kiedy uprawiasz aktywność fizyczną:

Wzmacniasz płuca. Podczas intensywnego wysiłku, mózg wysyła do nich sygnały, aby pomóc Ci oddychać szybciej i głębiej, dostarczając dodatkowego tlenu mięśniom.

Dzięki potopowi endorfin masz więcej energii fizycznej i mentalnie czujesz się lepiej.

Jeśli codziennie trenujesz ok. godziny dziennie …

Poprawiasz funkcjonowanie układu odpornościowego, chronisz się przed przeziębieniami, grypą itp. Dzieję się tak, ponieważ aktywność fizyczna podnosi poziom immunoglobuliny, białek, które wspomagają układ odpornościowy i zapobiegają infekcją.

"Każda sesja potu może pomóc wzmocnić funkcję odpornościową przez około 24 godziny", mówi dr Cedric Bryant, główny urzędnik naukowy American Council on Exercise.

Znacznie obniża się odczucie stresu. Zawdzięczamy to substancją takim jak serotonina, dopamina, norepinefryna, które zalewają Twój układ nerwowy kilka godzin po treningu i przez cały dzień.

Utrzymujesz lepszą sylwetkę, spalasz kalorię i zbędną tkankę tłuszczową podczas treningu jak również po nin.

Twoje serce jest zdrowsze, reguluje się ciśnienie krwi.

Korzyści można by wyliczać bez liku, każdy z nas w zależności od obecnego stanu zdrowia, formy fizycznej inaczej skorzysta z ćwiczeń. Optymalnie jest ruszać się ok. 1 godzinę dziennie codziennie. Bardzo ważne, aby ta aktywność sprawiała na przyjemność, nie przeciążała i była dostosowana do wieku oraz warunków fizycznych. Wówczas korzyści będą największe.

Ja wczoraj biegałam i jeździłam na rolkach z córką, jutro będziemy jeździć na rowerze, a Ty?

Jaka aktywność sprawią Tobie największą przyjemność i zapewnia dobre samopoczucie?


Joanna Brejecka-Pamungkas

Dodaj komentarz
Script logo
Zadaj pytanie